ABGINEH  PHOTOGRAPHIC STUDIES  INSTITUTE

ABGINEH PHOTOGRAPHIC STUDIES INSTITUTE

موسسه تحقیقات و مطالعات عکاسی آبگینه
ABGINEH  PHOTOGRAPHIC STUDIES  INSTITUTE

ABGINEH PHOTOGRAPHIC STUDIES INSTITUTE

موسسه تحقیقات و مطالعات عکاسی آبگینه

Digital Photography
Crafting Images

by Brian D. Ratty 
 

 

Introduction

Images are all around us! We see them everyday, where we live, where we work, where we play. Images that move, images that sell, images that motivate, images that inform, images that teach, images that make us laugh…or cry. Some images are powerful while others are fragile; pictures can make us buy, think, act, react or just marvel at their beauty. Some scream out with messages…while others only play a background role in our lives. Images can be big…or small, colorful…or monochrome, funny…or sad, uplifting…or just riveting.

 

Some images are successful while others fail. Superior images are as unique as the finger print of the photographer who crafted them. That’s what this program is all about: learning the fundamentals of crafting digital images.  

With the advent of inexpensive digital cameras the world of photography has been opened to millions of new image makers. But many of these new photographers concern themselves more with changing or manipulating their images with a computer then capturing the image correctly in the first place. And that’s too bad because all good images are crafted with good photographic techniques first. In this program we are going to talk about the ‘art and craft’ of making, not taking, digital images.

Photography is the language of pictures and outstanding pictures have a rhythm all their own, they connect and communicate with the viewer. But good images just don’t happen; they are created or crafted by photographers who have learned the fundamentals of photography. And that’s what we are about to explore, learning the fundamentals of crafting digital images.

First we will review how to use your digital camera and how digital works. Next we look at the properties of light. From there we will explore exposure control and then some general rules for good photographic design. In the next chapter will show you how critique your images and then how to identify visual themes and visual subjects. Next we will look at some shooting accessories you might want to consider. We conclude the program by looking at the gift of photography and how to recognize the visual world that is all around us.



My camera bag is full of more then just cameras; it’s full of photographic tools and concepts that I use in crafting my images. And the great thing about these concepts is for the most part they are free and can be easily learned and used by other photographers. We have a lot to cover, so let’s get started!   

هویت فرهنگی در رسانه عکس


محمد رضا پهلوان   

برای پرداختن به هویت فرهنگی دررسانه عکس ابتدا بایستی به تعریفی از فرهنگ پرداخت. فرهنگ از دو جزء (( فر)) و((هنگ)) تشکیل شده است. (( فر)) به معنای بالا و ((هنگ)) به معنای کشیدن و برکشیدن می باشد و بعضی این کلمه را به معنای شکوه ارزشمند معنی  کرده اند.

حکیم فرزانه توس فرهنگ را به معنی دانش و هنر تعریف می کند.

زدانا بپرسید پس دادگر    که فرهنگ بهتر بود یا گهر

چنین داد پاسخ بدو رهنمون    که فرهنگ باشد زگوهر فزون

که فرهنگ آرایش جان بود    زگوهر سخن گفتن آسان بود

گهر بی هنر زاروخوارست و شست     به فرهنگ باشد روان تندرست

اهل تحقیق بیش از 160 نوع تعریف از فرهنگ جمع آوری کرده اند که این امر دلالت بر اهمیت موضوع فرهنگ دارد. آنچه که ما امروزه از آن نام می بریم همانند فرهنگ اجتماعی  انسانی بومی و محلی اقتصادی حقوقی کار رانندگی و... همه جزو تقسیم بندیهای فرهنگ محسوب می گردند.

هر قوم و هر ملتی فرهنگ خاص خود را دارد وهمچنین ویژگیهای مختص به خود شرایط اقلیمی جغرافیایی طبیعی تاریخی آداب ورسوم باورها اعتقادات و بویژه زبان در تنوع فرهنگ ها تاثیر مستقیم دارند ازجایی که فرهنگ هر ملت برخواسته از عمق و وجود آن ملت است و در طی سالها شکل گرفته است قابل تجزیه نیست و امکان جدا کردن آن وجود ندارد.

شاخص ترین عنصرهر حوزه فرهنگی زبان و ادبیات است که از آن به عنوان میراث معنوی بشری یاد می شود. اگر نگاهی واقعگرا و عمیق به گذشته داشته باشیم به سهولت در می یابیم که تمامی یا اکثر نمادهای فرهنگی ما درآثار گذشتگان نهفته شده  این آثار در برگیرنده هنرهایی همانند معماری  مجسمه سازی آثارموزه ای هنرهای سنتی و تجسمی و موضوعات   مردمشناسی و مردم گفتاری که در برگیرنده آداب و رسوم باورها و اعتقادات و فولکلور ما  اااااااااااا     می باشند.

ا             هر شیئی تاریخی حامل پیامی است و در عین بی زبانی به هزار زبان سخن    ا           اااااااااااااااااامی گوید. این پیام می تواند چگونگی زندگی کردن تلاش  نبرد انسان برای زنده  اااااااااااااااااماندن و غلبه بر طبیعت را القاء کند با مطالعه در این آثار می توان به بسیاری از ااااااااااااااااناگفته های تاریخی دست پیدا کرد.

                                           

هر شیئی تاریخی ورقی از تاریخ است حتی یک قطعه سفال می تواند در روشن شدن و شفاف بودن تاریخ راهگشا باشد و حفظ و معرفی آن به عنوان میراث بشری ضروری است.

انسانهای اولیه بویژه ما قبل تاریخ هنگامیکه دارای زبان مدونی نبودند ومفاهیم ذهنی خود را بر اساس اصوات عنوان می کردند دارای زبان تصویری هم بودند که می توان این زبان تصویری را همین عکس امروزی تلقی نمود. این انسان ها بسیاری از پیامهای ذهنی خود را بصورت حجاری و کنده کاری روی صخره ها و بر دیواره غارها حک می کردند که در حقیقت این زبان تصویر است و نهایتا اینکه عکسها گونه ای دیگر از نقاشی و هردو شکلی از زبان هستند و عکس نیز از گرانبهاترین مواریث فرهنگی است.

رسالت عکس و هنرمند عکاس زمانی برما معلوم می شود که موفق شود این مواریث را در خورو شأن انسان معرفی نماید و عکاس بتواند ادای دین کرده باشد.

همانطوریکه ارزش زبان به کیفیت آن بستگی دارد ارزش عکس هم به کیفیت آن وابسته است. ما زبان عامیانه داریم. زبان کوچه و بازاری داریم و زبان مولانا هم داریم. عکس نیز تنوع و اختلاف سطح را دارد. عکس همانند زبان سطوح و لایه های متنوع و متفاوت دارد. اگرفرض بر این بگذاریم که عکاس تمامی اصول اولیه عکاسی را رعایت کرده باشد هرچقدر عمق دید عکاسی او وسیع تر باشد هر مقدار احساس او انسانی تر باشد و به هر میزان که وسعت دید جغرافیایی او بیشتر باشد نگاهش ماندگارتر خواهد بود و آن وقت آن تصویر یا عکس به تاریخ خواهد پیوست.

هرچه نگاه یک عکاس بیشتر احساسات انسان دوستانه داشته باشد و نگاهی هدفمند را دنبال کند و یا اگر بتواند احساسات را برانگیزد به رسالت عکاس نزدیک خواهد شد والبته این نگاههای انسان دوستانه و اجتماعی بایستی خلاق وعکاسانه باشد.

همانطوریکه مردم در روز صحبت های مختلفی می کنند ممکن است عکاسان زیادی عکس بگیرند بسیار از این صحبت ها ممکن است برای وقت گذرانی و یا امورات روزمره باشد و برخی ممکن است به تحقیق و تفحص بپردازند و یا مقاله ای علمی و... بنگارند عکاس هم به  ااااااااااااااااااهمین شکل اگر زبان هنرمندانه و عکاسانه ای داشته باشد ماندگار خواهد بود.

              و با بیانی رساتر می توان گفت عکس زبانی بین المللی دارد که نیاز به هیچ  اااااااااااااااااامترجمی ندارد. یک عکس خوب وکامل به راحتی پیامش و احساسش را در  ااااااااااااااااااکمترین زمان به هر بیننده ای در دنیا و با هر زبان و هر قوم و ملیتی بدهد.

                                                         




 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد