ABGINEH  PHOTOGRAPHIC STUDIES  INSTITUTE

ABGINEH PHOTOGRAPHIC STUDIES INSTITUTE

موسسه تحقیقات و مطالعات عکاسی آبگینه
ABGINEH  PHOTOGRAPHIC STUDIES  INSTITUTE

ABGINEH PHOTOGRAPHIC STUDIES INSTITUTE

موسسه تحقیقات و مطالعات عکاسی آبگینه

" اریک گریگوریان " عکاس ارمنی ایرانی الاصل


" اریک گریگوریان " عکاس ارمنی ایرانی الاصل مقیم امریکا است که در لس آنجلس زندگی می کند . او در سال 1347در تهران متولد شد و در سال 57 همراه با خانواده اش به امریکا مهاجرت کرد.


" اریک " مدرک فتوژورنالیسم خود را از دانشگاه "سن خوزه " زیر نظر
" جیم مک نی " اخذ کرده و مدرک تکمیلی خود را از دانشگاه " سیراکوز " در لندن زیر نظر " اد کاشی " دریافت نمود .

" بنیاد الکسیا " ( Alexia Foundation (بورسیه تحصیلی او را برای تکمیل مدارج تا مراتب نهایی، به خاطر صلح جهانی به او اهدا کرد .
" اریک " بلافاصله بعد از فارغ التحصیلی به عنوان عکاس آزاد در
" لس آنجلس دیلی نیوز" مشغول به کار شد و بعد از سه سال کار با این مجموعه به صورت آزاد برای چندین مجله و روزنامه و نشریات مختلف و معروف عکاسی کرد .وی جایزه اول world press photo در سال 2002  را بخاطر عکسی که از زلزله قزوین گرفته بود دریافت کرد.او در حال حاضر عکاس آژانس پولاریس است و از عکاسان معروف و صاحب سبک این آژانس محسوب می شود .

" اریک " می گوید که خیلی سخت با عکاسی دیجیتال انس گرفته و توانسته با چنین دوربینی عکاسی کند : " اول احساس می کردم که به سختی ممکنه بتونم با دوربین دیجیتالی کار کنم ولی بعد از یک بار تجربه ، متوجه شدم خیلی سخت تر می تونم دوباره برگردم وسراغ نگاتیو و دوربین آنالوگ برم .  ازطرفی من اصلا شرایط مختلف دوربین دیجیتال رو تجربه نکرده بودم و وقتی شروع به کار با دوربین کاملا حرفه ای خبری کردم ، دیدم که خیلی سخته اگه بخوام به دوره عکاسی قبلی برگردم.

 نکته مهمی رو که بهش اعتقاد دارم ، داشتن : وادار کردن عکاس به تفکر در مورد چگونه گرفتن تصویر ! "
"اریک " از تغییراتی که این نوع عکاسی در کشورها به وجود آورده و عکس العمل مردم در این زمینه می گوید : " معتقدم که بیشتر اوقات مردم فقط از تغییرات می ترسن . اما چیزی که من از اون می ترسم از دست رفتن مباحث زیبایی شناسی عکاسی است ، "
او در مورد تفاوت دید عکاسان ایرانی با عکاسان مقیم خارج معتقد به روش و نوع زندگی آنهاست : " مطمئنم که نوع و شرایط زندگی یک عکاس که در ایران زندگی می کنه با عکاسی که توی امریکاست به شکل فاحشی متفاوته ، ولی نمی تونم بگم که چه نوع تفاوت هایی در دید اونها وجود داره . شاید کاملا شخصی باشه شاید هم وابسته به جامعه . نوع دید اونها رو می شه در نوع عکاسی شون تجزیه و تحلیل کرد. "

نظرات 1 + ارسال نظر
miss_love 1395/11/15 ساعت 02:41 ب.ظ http://grave4.honor.es

برایتان موفقیت توام با سر بلندی آرزومندم
شما هم به من سر بزنید واقعا دست گلتون درد نکنه،تشکرررررررررر
8561

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد