ABGINEH  PHOTOGRAPHIC STUDIES  INSTITUTE

ABGINEH PHOTOGRAPHIC STUDIES INSTITUTE

موسسه تحقیقات و مطالعات عکاسی آبگینه
ABGINEH  PHOTOGRAPHIC STUDIES  INSTITUTE

ABGINEH PHOTOGRAPHIC STUDIES INSTITUTE

موسسه تحقیقات و مطالعات عکاسی آبگینه

« برگزاری نخستین نمایشگاه عکس حرکت انسانی»



   نخستین نمایشگاه عکس حرکت انسانی با آثاری از عکاسان کشورمان، در روز پنجشنبه ۲۳ آبان 1398 در محل بنیاد نیکوکاریِ حرکت انسانی گشایش یافت. و نمایش آن به مدت یک هفته  تا تاریخ 28 ابان در نگارخانه ی رضوان ادامه داشت . در روز سه شنبه 28 آبان نیز مراسم اختتامیه با حضور پیشکسوتان عکاسی ، هنرمندان و جمعی از مسولین فرهنگی برگزار شد و از عکاسان شرکت کننده با اهدای لوح شرکت و هدایایی تقدیر به عمل آمد.
 این نمایشگاه دربرگیرنده  50 اثر عکاسی از
۳۳ عکاس  کشورمان است که از میان تعداد ۵۲۵ اثر از ۸۳ عکاس انتخاب شده بود .

آثار راه یافته به این نمایشگاه توسط یک گروه انتخاب با ترکیبی از آقایان سید محسن مصطفی‌زاده، ابراهیم بهرامی و حمید رضا گیلانیفر برگزیده شده است. عکاسانی که آثارشان در این نمایشگاه به نمایش در آمده عبارتند از :

‌بهاره اسدی، محمد آهنگر، ابوالفضل برنا، سلمه بختیاری، ابراهیم بهرامی، علی بهمنی، رعنا پایدار، احسان جزینی، کیوان جعفری، مهدی جوادی شاد، حمید جمشیدیان، مرتضی حیدریان مهر، سید علی حسینی‌فر، احمد خادم الحسینی، حانیه دوراندیش،  پرهام حجازی ،امین دهقان، علی رحیمی، دیاکو رهبری، علیرضا رجائی شوشتری، فرهاد زرگریان اهری، نسرین شاه محمدی، ندا صیامی، بهزاد عظیمی، حمید عزیزی خانقاهی، سعید قاسمی، آرزو میرزادوستی، کوشمی مجیومدار، مبین مایلی، محمد مرادی، سید شهاب‌الدین منتظری، شرمین نصیری، مهدی وقاری، و علی اصغر یوسفی.

  این نمایشگاه با همکاری دفتر نمایندگی فدراسیون بین المللیِ هنر عکاسی (‌FIAP) در ایران، انجمن یورو فتو آرت ( EFA)، موسسه ی تحقیقات و مطالعات عکاسی آبگینه ( APSI) نگارخانه رضوان، لابراتوار دیجیتال نیلیا، و برخی از حمایت‌های دیگر مراکز فرهنگی سازماندهی شده است.

نمایشگاهِ « حرکت انسانی »  با هدف ترویج فرهنگ مشارکت و همیاری و با موضوعات (محرومیت‌های فرهنگی ، اقتصادی و همچنین حرکت‌های انسان‌دوستانه ،‌ مهرورزی و اخلاق ، نمادهای محرومیت در حاشیه شهرها، کار و آموزش )‌توسط بنیادِ نیکو کاری حرکت انسانی که موسسه‌ای غیر دولتی است و با همکاری دیگر مراکز فرهنگی برگزار می‌شود.   

 بنیادِ غیر دولتی نیکوکاری حرکت انسانی، با همت مهندس جعفر داوردوست شالچی بنا نهاده شده است. این بنیاد بین‌المللی که با هدف ریشه‌کنی فقر و رفع نابرابری اقتصادی در بین اقشار مختلف جامعه اغاز به کار کرده تا کنون در کشورهای دانمارک، اوگاندا، نپال و ایران پروژه‌های بشردوستانه ی متعددی را برنامه ریزی و اجرا نمودهه است.  این بنیاد در سال 1397 با مدیریت جواد نوروزی در‌ ایران تاسیس شد و در همین مدت تعداد۸۲ پروژه ی نیکوکاری را در مناطق محروم کشور به سرانجام رسانده است. در ضمن انجام پروژه‌های محرومیت‌زدایی هدف و شالوده جنبش حرکت انسانی این است که از طریق رایزنی با سازمان‌های بین‌المللی و تلاش در جهت آگاه‌سازی عموم مردم، ثروتمندان جوامع مختلف را ملزم سازد تا یک درصد از مازاد درآمد سالیانه خود را برای ریشه‌کنی فقر هزینه نمایند .    

تیم اجرایی نمایشگاه حرکت انسانی: 

ریاست بنیاد جهانی حرکت انسانی : مهندس جعفر داوردوست شالچی

مدیر بنیاد در ایران : جواد نوروزی

عضو هیئت مدیره بنیاد در ایران: مهران مژدهی‌فرد

دبیر اجرایی نمایشگاه : محمد جعفر نجفی

هیات انتخاب آثار نمایشگاه : سید محسن مصطفی زاده ، ابراهیم بهرامی و حمید رضا گیلانیفر

مدیر روابط عمومی نمایشگاه : سید جلیل زهرایی حسینی

مدیر هنری نمایشگاه : ابراهیم بهرامی 

اعضای دبیرخانه و همکاران اجرایی نمایشگاه: علی ناصری، زهره نوروزی، داوود ظریف، فاطمه نیکپور  

بنیاد نیکو کاری حرکت انسانی در مشهد 05138474144   - ایمیل Humanactngo@gmail.com


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد